Board - deska
Největší částí skateboardu je vlastní prkno (board), říká se mu deska (decks).Nejlepší skateboardové desky se vyrábějí ze sedmi vrstev kanadského, nebo amerického javoru, jež se slepují v teple a pod tlakem ve velkém lisu. Zadní část desky přečnívá a je zahnutá nahoru (tail), přední část rovněž přečnívá (nose).I strany desky jsou zahnuty nahoru a povrch je konkávní. Této vlastnosti se říká concave. Concave skaterovi umožňuje bezpečně stát na desce.
Griptape
Deska je na vrchní straně polepena drsnou fólií (griptape), připomínající skelný papír. Polep by měl zabránit tomu, aby skater na desce nepodklouznul. Kromě toho bez griptape by prkno horko těžko dostal do vzduchu.
Truck - návprava
Skateboardová náprava (truck) se skládá z hangru (držáku osy), dvou silentbloků (tlumičů), kingpinu a baseplate. Baseplate (základna) je ta část, která je připevněna k desce. Kingpin je šroub, na kterém jsou nasazeny silentbloky a který drží celý truck pohromadě.
Všechny značkové nápravy jsou vyrobeny z pevné a lehké slitiny hliníku, osy z vysoce pružné legované oceli. To zaručuje jejich vysokou trvanlivost. Zpravidla nápravy vydrží jeden rok i při extrémně vysokém zatížení.
Některé nápravy jsou vhodnější pro skatery, kteří dávají přednost pevnému řízení s větší stabilitou. Jiné reagují na přemístění tělesné hmotnosti citlivěji. Hlavním pravidlem je: Čím je hanger k baseplate kolmější, tím se nápravy řídí lehčeji. Pro street je dobré, když se skejt dá lépe řídit. V "U" rampě je zase vhodnější stabilní skejt.
Wheels - kolečka
Wheels (kolečka) jsou nabízena v mnoha velikostech a v různých barvách. Zpravidla mívají průměr 40 mm. Jsou vyrobeny z polyuretanu, velmi pevné a pružné umělé hmoty. Uretan se pohybuje lehce a rychle na mnoha typech povrchu a může být zpracován tak, aby měl velkou trvanlivost.
Tvrdost koleček měří technici přístrojem nazývaným durometr a udává se ve škále od 1 do 100, měrnou jednotkou je Shore A. Tvrdost koleček se pohybuje v rozsahu 80A až 99A, převážná část má tvrdost kolem 98A.
Velmi tvrdá kolečka jsou oblíbená pro jejich rychlost na hladkých typech povrchu, například na kovových a dřevěných rampách, a pro jejich rovnoměrný skluz. Bohužel se však extrémní tvrdosti nedá dosáhnout bez jisté ztráty pružnosti, jež je důležitá, pokud chcete jezdit na tvrdším povrchu.
Většina skaterů si vybírá tvrdost mezi 95A a 98A pro jízdu po ulicích a poněkud tvrdší pro rampu. Velmi měkká klečka se používají k závodům na silnici a k ježdění na nerovných terénech. Jejich tvrdost se všeobecně pohybuje mezi 78A a 85A.
Při pravidelném skejtování se kolečka opotřebovávají. Je proto vhodné je měnit, např. přední za zadní, křížem, dokola ap.
Bearings - kuličková ložiska
Všechna kolečka skateboardu používají standardní pár ložisek, který je známý jako typ 608. Olej se nepoužívá. Ložisko se čistí občas prachovkou, otře se hadrem. Ale mazat olejem, tím se nic nezíská. Jen šmír v ložisku.
V zásadě je skateboard jednoduchým sportovním nářadím, které ani moc péče nepotřebuje. Je jen potřeba čas od času utáhnout šrouby, které připevňují nápravy k desce.
DALŠÍ POPIS:
a - deska, skejt, fošna: dřevěná část skatebordu, obvykle má sedm vrstev javorového dřeva. Na desku se lepí grip (vypadá jako "šmirglpapír). Nech si v obchodě první grip nalepit, zkoukni postup a příště to můžeš zkusit sám/a. Grip se mění podle individuální potřeby. Někdo skejt zlomí dřív, než je třeba ho vyměnit. Nutnost výměny poznáš tak, že starý grip už nelepí.
b - tail: zadní část desky (a), obvykle je o něco menží než nose
c - nose: přední část desky (a)
d - kola: do koleček se dávají ložiska, která se ti mohou vysypat...V tom případě je lepší koupit si nové, ale někdy se dá vysypané ložisko rozjezdit. Aby kola stále dobře jezdila, občas je promaž. Pokud jsou kola na jednu stranu sjetá, otoč je.
e - trucky: trucky jsou k desce připevněny šroubky, na truckách jsou přidělaná kola. Každý truck má dvě části (osu a base plate), které jsou spojeny pomocí silent bloků (z gumy). Kontroluj, jestli nejsou naprasklé.